Het traject rust op drie verschillende pijlers…

...Mentale coaching, beweging en gezonde voeding

Mentale coaching

Rust, balans en ruimte

Gezonde voeding

Praktische tips en handvatten

Beweging

Minder stress, meer energie

Afbeelding van ontspanning bij burn-out

Mentale coaching

Praktische handvatten en tips voor meer ontspanning

Om te kunnen herstellen van een burn-out is ontspanning enorm belangrijk. Dit blijkt in de praktijk vaak echter heel moeilijk: je bent misschien heel onrustig, slaapt slecht of hebt last van paniekaanvallen. We geven je daarom praktische tips om fysiek én mentaal goed te kunnen ontspannen. Zo krijg je bijvoorbeeld ademhalingsoefeningen en ontspanningsopdrachten die je helpen om je klachten te verlichten.

Hardlopen als therapie

Ren je hoofd leeg

Hardlopen is een bewezen effectieve oplossing bij een burn-out. Door te gaan hardlopen ontlaad je de spanning die zich heeft opgebouwd en ren je letterlijk je hoofd leeg. We leren je hoe je energiezuinig kunt lopen, dus hoe hardlopen energie kan opleveren in plaats van dat het je energie kost. Ook leer je hoe je op een goede manier ademhaalt.

Gezonde voeding bij een burn-out

Voeding als medicijn

Gezonde voeding voor een gezond lichaam

Goede voeding is enorm belangrijk als je wilt herstellen bij een burn-out. Je bent wat je eet; hoe gezonder je cellen, hoe lekkerder jij in je vel zit. Natuurlijke, onbewerkte voeding draagt bij aan een snelle verbetering van je gezondheid. Je krijgt daarom praktische handvatten en tips om op een makkelijke manier gezonde maaltijden te maken.

Burn-out groepstherapie Groningen

De kracht van groepen

Samen in plaats van alleen

Bij Run2Health geloven we in de kracht van groepen. Bij een burn-out kan je je enorm alleen en onzeker voelen. Door in contact te komen met mensen die dezelfde klachten als jij ervaren, weet je dat je niet de enige bent en voel je je gesteund. We bieden daarom groepsprogramma’s in kleine groepjes van maximaal zes personen aan.

Run2Health

Herstel bij een burn-out

Het Run2Health groepstraject omvat een programma van zes maanden. In kleine groepen ga je onderzoeken waar je burn-out vandaag komt en hoe je in de toekomst gezondere en betere keuzes kunt maken. Gedurende het hele traject leer je goed luisteren naar je lichaam en je gevoel. Je krijgt praktische handvatten om gezonder te eten, meer te bewegen en vaker te ontspannen. Het resultaat is een gezonder en meer ontspannen leven.